Михайлов Борис Андрійович

 

Михайлов Борис Андрійович

индженер, фотограф



 

Бори́с Андрі́йович Миха́йлов (нім. Boris Michaijlov, *25 серпня 1938, Харків, УРСР) — український арт-фотограф, що постійно живе в Берліні й Харкові, вважається класиком сучасної фотографії. Мистецтво Михайлова має концептуальний та соціально-документальний характер. Його твори документують зміни у побуті та суспільстві, які відбувалися у пізньому СРСР та після його розпаду. Лауреат престижної премії фундації Хассельблада (1994), його альбом «Незакінчена дисертація» увійшов у десятку найкращих фотоальбомів світу (англ. Kraszna-Krausz Book Award).

Борис Андрійович Михайлов закінчив Харківський інститут комунального будівництва і Московське вище художньо–промислове училище ім. С. Строганова. Одержав спочатку освіту як інженер-механік, почав фотографувати у віці двадяти восьми років як аматор. В кінці 1960-х рр. КДБ віднайшло знімки оголеної дружини Михайлова і він втратив роботу і внаслідок цього зміг сконцентруватися на фотографії. З середини 1990-х митець постійно проживає в Німеччині (Берлін). В мистецькому світі Михайлов отримав прізвисько Боб. В 2007 р. Михайлов брав участь у Венеціанському бієнале як представник України.

Б. А. Михайлов був лауреатом ряду стипендій для митців. Працював запрошеним професором кафедри візуальних досліджень навколишнього середовища Гарвардського університету (2000), академіком Німецької академії мистецтв, викладав у Лейпцизькій академії візуального мистецтва (2002—2003).

Головним об'єктом більшості знімків фотографа є щоденне життя у рідному місті митця — Харкові. В 1968 — 1975 рр. він створив Червону серію, в якій показані люди в місті з широким використанням червоного кольору натякаючи на щоденне життя в Радянському Союзі. Серія фотографій Клейкість (нім. Klebrigkeit, 1982) характерна належністю в ній персональних нотаток фотографа. Різні фотографії також грубо закрашені. Фотографія Солоне озеро (англ. Salt Lake, 1986) зображує велику групу людей, які купаються у водоймі, яка утворилася внаслідок техногенної катастрофи на содовому заводі сподіваючись на лікувальні властивості води. Фотограф тримав камеру на рівні поясу знімаючи серію «Біля землі» герями якої є безпритульні. За цю серію художника було нагороджено престижною премією фундації Хассельблада (1994). В серії Історія хвороби (англ. Case History, 1997—1999) відображені оголені харківські безпритульні. Серія На вулиці (Берлін) (англ. In the Street (Berlin)) містить також фотографії людей на краю суспільства, таких як п'яні підлітки та злидарі. Остання серія фотографа Банзай! (англ. Banzai!) складається зі знімків, зроблених Михайловим за час перебування в Токіо в 2006—2007 рр. В серії Вчорашній бутербод містяться фотографія курйозних сцен в Харкові зроблені автором в молодості.

Лауреат багатьох міжнародних премій: Coutts Contemporary Art Foundation Award (1996), The Hasselblad Foundation International Award in Photography (2000), The Citibank Private Bank Photography Prize (2001), Generalsatellite Corporation art prize (2003) та ін.

Персональні виставки Бориса Михайлова відбувалися в Франкфурті-на-Майні, Філадельфії, Цюриху, Амстердамі, Ганновері, Парижі, Венеції, Лондоні, Нью-Йорку, Бостоні, Женеві, Кракові тощо.

Роботи Бориса Михайлова експонуються в Метрополітен-музеї і Музеї сучасного мистецтва (Нью-Йорк, США), в Пінакотеці Модерну (Мюнхен, Німеччина), Музеї Вікторії та Альберта (Лондон, Велика Британія) та багатьох ін. музейних і приватних зібраннях світу.

Серії фотографій:

1968 — 1975 — Червона серія

1982 — Клейкість

1986 — Солені озера

1960-ті-1979-ті — Сюзі та інші

1994 — Біля землі

Якби я був німцем

1997—1999 — Історія хвороби

Вчорашній бутерброд

На вулиці (Берлін)

Банзай!



Создан 27 мая 2013



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником